Dumma 🐝
Idag skulle matte och jag gÄ till skogen! Men 2 hus bort kom det dumma getingar och stack mig i tassen. Jag gnydde men gick men stannade och gnydde igen. DÄ sÄg matte att det satt en pÄ huvudet pÄ mig. Matte tog bort den men nu ville jag hem!

VĂ€l hemma borstade matte. Men nĂ€r matte kom ner till framtassen gjorde det sĂ„Ă„Ă„ ont! Det satt en geting Ă€ven dĂ€r! Fast matte försökte ville den inte slĂ€ppa. Lillhusse ringde farfar. Men innan farfar kom hade matte och jag fĂ„tt bort den. Men sĂ„Ă„ ont det gjorde! Jag tycker inte om 🐝!

Jag har inte fĂ„tt varit lös pĂ„ tomten sedan jag rymde förra veckan. Men idag fick jag det nĂ€r matte va med mig ute. Ă…Ă„Ă„ va kul det va! Jag sprang runt runt och lekte. Farfar och matte pratade och nu ska farfar gör ett nytt permanent inhĂ€gnad till mig! Ett jag inte ska kunna hoppa över sĂ€ger dom! Även om jag kommer kanske kunna vara lös nĂ€sta sommar tycker matte att jag ska fĂ„ ligga ute Ă€ven om hon Ă€r inne och fixar. SĂ„ min Ă€lskade utegĂ„rd kommer att fĂ„ vara kvar!! Kanske jag kan fĂ„ vara dĂ€r Ă€ven i vinter lite. Farfar ska vist fixa altanen sĂ„ det inte kommer in snö dĂ€r. Allt för att jag ska kunna ligga ute Ă„ret runt. Jag Ă€lskar att ligga ute och jag tror att farfar tycker att jag ska fĂ„ göra det. VĂ„r farfar Ă€r bra han!
Imorse lÄg jag i mattes knÀ och kollade pÄ Mannen som talar med hundar!