Dumma matte!!
Idag när matte hade ätit upp sin mat fick jag gå ut innan matte tog med mig ner för den stängda dörren. Den dörren hon själv försvinner igenom nästan varje dag. Nu vet jag vad som finns där bakom och jag förstår inte varför hon så gärna går ner där frivilligt. Jag kommer inte att vilja gå ner dit igen det va hemskt!!

Matte satte mig i en jääättestor balja, hon kallade det badkar. Hon spolade mig med vatten och det va helt ok, men sedan skulle jag ha något som kallades schampo! Hon tog det i min päls!! Fy sjutton va hemskt det va!! Sedan började hon skölja mig igen och då fick jag nog!! Jag försökte smita men det va inget smart drag. Jag fastnade i en pall och såg ut som en snigel!! Jag satt fast och behövde mattes hjälp. Hon va rädd att jag skulle skada mig men det gjorde jag inte!! Jag åkte ner i badkaret igen och fick lite godis innan hon sköljde mig mer.
 
När hon äntligen va klar skulle jag torkas men då va jag såå chockad att jag va stilla. Husse kom och bar upp mig. Matte kom efter och torkade mig lite mer. Fick massa gott godis men jag ändå sur på henne!!
 
Va skulle detta vara bra för?? Hon babblade om att man ska vara fin till utställningen va det nu är!! Jag förstår iaf inte och tänker sura ett tag till!!